پرسش های متداول - حساب کاربری - ثبت و پیگیری سفارش

حساب کاربری
 

آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید.

 

آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه "سفارشات من" کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

چه اشکالی‌ دارد که هنگام ثبت نام از نام مستعار استفاده کنم؟ 

جهت دریافت کالا پس از خرید و همچنین دریافت وجه کالا پس از فروش استفاده از نام مستعار باعث بروز مشکل در سیستم بانکی و همچنین سیستم پستی می شود. بنابر این هنگام ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را با پیشوند و پسوند و به صورت کامل در سیستم وارد نمایید. در صورتی که قبلا ثبت نام با نام مستعار انجام داده اید از طریق حساب کاربری خود نسبت به تصحیح نام و نام خانوادگی و آدرس اقدام نمایید.

 

شما از اطلاعات شخصی من به چه صورت استفاده می نمایید؟ آیا این اطلاعات را در اختیار سایرین قرار می‌دهید؟ 

اطلاعات شخصی شما فقط در اختیار شاهین تجارت بوده و برای سایر کاربران قابل مشاهده نمی باشد.

فقط پس از خرید نشانی و نام شما در اختیار طرف مقابل قرار می گیرد تا بتواند کالا را ارسال نماید.

آیا می ‌توانم کالا را مرجوع کنم؟

تا 3 روز کاری امکان مرجوع کردن کالا در صورت مشکل داشتن وجود دارید

 

آیا می ‌توانم چند حساب کاربری در شاهین تجارت داشته باشم؟

تا زمانی که در شاهین تجارت تخلفی نکرده اید می توانید چند حساب داشته باشید. بیاد داشته باشید درصورت تخلف تمام حسابهای شما مسدود میگردند.

 

ثبت و پیگیری سفارش
 

چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت شاهین تجارت، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت شاهین تجارت با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

آیا برای خرید از شاهین تجارت، حتما باید در سایت عضو باشم؟

بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.

آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید. 

آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

بله،درصورت موجود نبودن کالا شما می توانید درخواست سفارش خود را از ازطریق ارسال ایمیل به info@shahintejarat.ir و یا تماس با شماره تلفن 04135555427 اعلام بفرمایید ودر اسرع وقت شاهین تجارت پاسخگو شما خواهد بود.

می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.

می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

بلی،اما توصیه میشود به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏ سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

 

کالاهای عرضه شده در شاهین تجارت

آیا کالاهای خریداری شده از شاهین تجارت آماده استفاده هستند یا باید روی آنها برنامه‌های کاربردی را خودم نصب کنم؟

کالاهایی نظیر تبلت، هیچ نیازی به نصب نرم افزار برای فعال سازی و راه اندازی اولیه ندارند.

البته شما می‏‌توانید برنامه‌های کاربردی مورد نیاز خود را به سادگی از طریق app Store ها دانلود و نصب کنید و یا از طریق درگاه USB گوشی موبایل خود و به کمک رایانه این کار را انجام دهید.

کالاهایی مانند لپ تاپ‏ها که فاقد سیستم عامل هستند، بایستی توسط خریدار یا فرد کارشناس بر روی آنها سیستم عامل سازگار با آن دستگاه نصب شود و درایورهای مورد نیاز نیز در صورت لزوم بایستی از سایت شرکت سازنده دانلود و نصب شوند. اما درصورت تمایل به نصب سیستم عامل و برنامه ها ،شاهین تجارت با دریافت هزینه این کاررا انجام میدهد.

برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

کارشناسان بخش تولید محتوای شاهین تجارت تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در شاهین تجارت دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه پهلو به پهلو، مطالعه نقد و بررسی و نقاط و قوت و ضعف محصول، ویدئوهای آموزشی، و جدول اطلاعات فنی کالاها استفاده کنید.

آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

کالاهای دارای قیمت که در سایت شاهین تجارت با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

آیا کالاهای عرضه شده در سایت شاهین تجارت اصلی، نو و پلمپ شده و مطابق با اطلاعات سایت هستند؟

کلیه کالاهای عرضه شده در شاهین تجارت اصلی، نو و پلمپ شده هستند و به هیچ وجه کالای غیر اصلی، تقلبی و کارکرده ارائه نمی‌‏کند. لازم به ذکر است بسیاری از کالاها توسط شرکت سازنده یا توزیع کننده منطقه‏‌ای به صورت پلمپ شده عرضه نمی‌‏شوند. از این رو جهت اطمینان هرچه بیشتر از کیفیت و کنترل لوازم و اشکالات احتمالی در تولید برخی از محصولات شاهین تجارت اقدام به تست و کنترل اولیه اینگونه کالاها می‏‌کند.

 

پرداخت

مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟
 

شما به صورت نقدی، بانکی یا اینترنتی می‏‌توانید پرداخت خود را انجام دهید و هنگام ثبت سفارش در مرحله اطلاعات پرداخت شیوه پرداخت خود را انتخاب کنید.

همگی کاربران شاهین تجارت می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده در سایت شاهین تجارت برای همه کاربران وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش های پرداخت هزینه سفارش مراجعه کنید.

با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
 

گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
 

خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی شاهین تجارت از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

 

ارسال سفارشات
 

هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟
 

هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد. خرید های بالای 400 هزار تومان هزینه ارسال ندارند و رایگان ارسال می گردد.

آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
 

زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از شاهین تجارت پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از یک روز تا چهار روز متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات حمل ونقل شهر مقصد مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد. جهت هماهنگی این مورد باید با شرکت پست شهرتان صحبت کنید.

 

پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟
 

زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است.برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه روش های ارسال سفارش مراجعه کنید.

 

می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به شاهین تجارت به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

بلی، شما می توانید با مراجعه به فروشگاه ما واقع در تبریز - خیابان اما خمینی - چهارراه شریعتی - فروشگاه موبایل شاهین خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید.
 

می‏‌توانم کالا را بدون گارانتی آن سفارش بدهم؟
 

در شاهین تجارت هم کالای با گارانتی و هم کالای بدون گارانتی به فروش می‏‌رسد. حق انتخاب با خودتان است.

چگونه مطمئن شوم کالای خریداری شده، کالای اصلی است؟
 

- شاهین تجارت صرفا کالاهای اصل و دارای گارانتی اصلی را در سایت به فروش می رساند.

- کالاهای خریداری شده از شاهین تجارت دارای کارت یا برچسب گارانتی هستند.

- در صورتیکه کالا اصلی نباشد، شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش، تحت هیچ شرایطی کالا را گارانتی نمی کند، لذا وجود گارانتی معتبر، تایید کننده اصالت کالا و گارانتی آن می باشد.

- فروشگاه اینترنتی شاهین تجارت بر خلاف فروشگاه های در سطح شهر، یک برند معتبر است. یک برند معتبر به دلیل ارزشی که برای برند خود قائل است، تحت هیچ شرایطی، اعتبار خود را برای منافع جزئی زیر سوال نمی برد، در حالیکه فروشگاه های در سطح شهر فاقد برند و نام شناخته شده بوده و ممکن است امروز باشند و روز دیگری نباشند.

- فروشگاه اینترنتی شاهین تجارت علاوه بر موارد فوق دارای یک روز تضمین طلایی تعویض است که در صورتیکه کالای خریداری شده در مدت 24ساعت اولیه (از زمانی که کالا به دست شما می رسد) دچار ایراد فنی گردید، کالا را برای مشتری تعویض می نماید.